Únos rehoľníčky v Mali, Útok na Patrónku Slovenska, Zjavenie Kráľovnej pomoci, Odpovedá Valerij Pjakin, Česká nezávislá TV, Trestné oznámenie Antona Čulena, Správy

4011

V Mali uniesli rehoľnú františkánsku sestru pôvodom z Kolumbie

Ilustračná snímka – farnosť v lokalite Goa v Mali – AP

Mali 8. februára – Z afrického Mali je hlásený únos rehoľnej sestry z Františkánskej kongregácie Nepoškvrnenej Panny Márie. Ako informovala misijná spravodajská agentúra Fides, sestru kolumbijského pôvodu odviedli neznámi ozbrojenci po prepade farského objektu v Karangasso (Koutiala) v utorok 7. februára vo večerných hodinách. Polícia zatiaľ bezvýsledne pátra po páchateľoch únosu, rovnako i miestni biskupi sa na mieste činu snažia dopátrať k informáciám. Podľa generálneho sekretára Biskupskej konferencie Mali o. Edmonda Dembeleho oblasť bola doteraz paradoxne považovaná za jednu z najbezpečnejších v krajine. -jb-

http://sk.radiovaticana.va/news/2017/02/08/v_mali_uniesli_reho%C4%BEn%C3%BA_franti%C5%A1k%C3%A1nsku_reho%C4%BEn%C3%AD%C4%8Dku_z_kolumbie/1291284

V divadelnej hre “proti extrémizmu” pre študentov umiestnili sochu Panny Márie pred hákový kríž. 

Slovensko 9. februára 2017 (HSP/Foto: FB)

Na Generálnu prokuratúru Slovenskej republiky (GP SR) bol podaný podnet pre podozrenie zo spáchania trestného činu hanobenia rasy, národa a presvedčenia. Dôvodom je scéna z inscenácie Slovenského národného divadla Natálka, ktorú herci predviedli aj na Gymnáziu v Pezinku. V samotnej inscenácii je na tabuli nakreslený hákový kríž, ktorý je prekrytý sochou Nepoškvrnenej Panny Márie.

Podnet na GP SR podal Igor Cagáň, ku ktorému sa pridal bývalý kandidát na ombudsmana a predseda Aliancie za nedeľu Anton Čulen. Podľa informácií webu SND je inscenácia Natálka príbehom o živom a temperamentnom dievčatku. Avšak štyria mladíci sa rozhodli, že do domu, v ktorom býva rómska rodina, hodia Molotovov kokteil. Následky ničivého požiaru poznačili celú rodinu. Nielen fyzicky, ale najmä psychicky. K uvedenému činu došlo v roku 2009 v Českej republike.

http://www.hlavnespravy.sk/v-divadelnom-predstaveni-proti-extremizmu-pre-studentov-umiestnili-sochu-panny-marie-pred-hakovy-kriz-co-ma-vyjadrovat-tato-symbolika-kompetentni-mlcia/896189

*********************************************************************

Boričky – zjavenie Kráľovnej pomoci, 5. februára 2017

Odpovedá Valerij V. Pjakin (31. januára 2017)

SVÄTÍ VARUJÚ PRED ISLAMOM. ROZŠÍRME ICH SVEDECTVÁ KŇAZOM A POLITIKOM

http://www.zakrestanske.sk/islam

Česká Nezávislá TV (8. februára 2017)

VEC: Podozrenie zo spáchania trestného činu hanobenia národa, rasy a presvedčenia podľa § 423 ods. 1, písm. b) Zákona č. 300/2005 Z. z. – Trestného zákona (ďalej len „TZ“) inscenáciou predstavenia „Natálka“

Podanie Trestného oznámenia vo veci hanobenia rasy, náboženstva a presvedčenia

********************************************************

Embassy RF press service  press@rusemb.sk

Vážení priatelia, prosíme Vás aby ste venovali pozornosť tomuto materiálu.

s úctou
Veľvyslanectvo Ruskej federácie
v Slovenskej republike

Krymskí Tatári požadujú OSN o uznaní polostrova časťou Ruska

Krymské Tatárske  spoločenské združenie „Qırım Birligi“ požiadalo OSN uznať,  že začlenenie polostrova do Ruska bolo v súlade s príslušnými zásadami medzinárodného práva a dosiahnuť zrušenie protiruských sankcií uvalených Západom.

Ako oznamuje TASS v stredu 8. februára, hovorí sa to vo výzve k celosvetovej organizácii.

Dokument je pripojený k listu, ktorý stály predstaviteľ Ruskej federácie pri OSN Vitalij Čurkin doručil predsedovi 71. zasadnutia Valného zhromaždenia Peterovi Thomsonovi.

Vo výzve „Qırım Birligi“ sa najmä poukazuje, že na Ukrajine „počas všetkých uplynulých rokov nezávislosti nebol prijatý žiadny zákon zameraný na obnovenie politických, hospodárskych, sociálnych a kultúrnych práv krymsko-tatárskeho národa, čo podnecovalo príslušné orgány k prejavom svojvôle a násilia voči navráteným Krymským Tatárom, opovrhovanie ich právom na politický, duchovný a sociálne-ekonomický rozvoj“.

Spoločenské združenie podotýka skutočnosť, že medzinárodné právo „nestanovuje žiadne prohibitívne predpisy vzťahujúce sa na secesiu“, a poukazuje na neprípustnosť substitúcie tohto pojmu.

V tejto súvislosti zástupcovia krymsko-tatárskeho združenia požiadali Valné zhromaždenie OSN „uznať, že vyhlásenie nezávislosti (secesie) republiky Krym a dobrovoľné pripojenie k Ruskej federácie nie je v rozpore s normami medzinárodného práva“ a taktiež „odsúdiť pokračujúcu politiku hospodárskeho, obchodného a finančného embarga uvaleného voči Ruskej federácii, Republike Krym a mestu Sevastopoľ“.

Na konci decembra 2016 národnostné komunity Krymu apelovali na OSN s výzvou vyšetrenia energetickej blokády polostrova.

Krym a Sevastopoľ sa stali súčasťou Ruska v marci 2014 po referende, v ktorom za pripojenie k Ruskej federácii hlasovala prevažná väčšina účastníkov plebiscitu. V Moskve podotýkajú, že postup bol vykonaný v súlade so zásadami medzinárodného práva, avšak Kyjev odmietol uznať výsledky volieb. Ruské úrady opakovane zdôrazňovali, že otázka o patričnosti polostrova je uzavretá.

https://news.mail.ru/politics/28709851/?from=newsapp

Správy  z Katolíckeho sveta

Nemecko: Nijaké potraty – vyhodia šéflekára?

Mníchov, 9.2.2017 (kath.net) 020 189 – Rozruch okolo Kliniky Dannenberg v Dolnom Sasku, kde šéflekár už nechce robiť nijaké potraty, pokračuje. Ako kath.net informoval, kompetentný koncern Capio by však chcel mať túto ponuku smrti naďalej v programe. Kompromisnú ponuku vedenia Kliniky Labe-Jeetzel gynekológ šéflekár MUDr. Thomas Börner striktne odmietol:

Nebudem súhlasiť s návrhom, aby potraty v mojom oddelení robili iní lekári, či spolupracujúci odborní lekári. Musím stáť za svojím názorom a v prípade potreby niesť následky,“ vyhlásil MUDr. Börner pre „epd“.

Konflikt by sa však teraz mohol vyostriť. Riaditeľ materského koncernu kliniky, Martin Reitz, podľa rozhlasu Deutschlandfunk hrozí šéflekárovi, že ak neustúpi, budú sa musieť rozísť. Koncern Capio so sídlom v nemeckej Fulde sa oháňa „svetonázorovo neutrálnym a nadkonfesionálnym“ charakterom svojich nemocníc. 

„Potrat nie liečba na uzdravenie“

 Dannenberg, 9.2.2017 (kath.net) 020 190 – Šéflekár kliniky v saskom Dannenbergu oznámil, že z výhrady vo svedomí už nebude robiť nijaké potraty. Kliniky koncernu Capio ustúpili, bližšie dôvody nie sú známe. Nápadný bol však silný a prevažne jednostranný záujem médií. Kliniky koncernu Capio oznámili, že budú naďalej vykonávať potraty. Šéflekár kliniky MUDr. Thomas Börner zrejme kliniku opustí. Podľa portálu „evangelisch.de“, MUDr. Börner ohlásil, že nepristúpi ani na to, aby potraty v jeho oddelení vykonávali iní lekári. Medzitým už na postoj lekára reagovali prvé organizácie na ochranu života.

ALfA: Potrat nie je liečbou na uzdravenie

„Každý človek v Nemecku má právo určité výkony z dôvodu výhrady vo svedomí odmietnuť. Toto právo je zvlášť dôležité, ak ide, ako v tomto prípade, o život. Lekári, ktorí sa v súvislosti s potratom a eutanáziou odvolávajú na toto základné právo, musia byť preto v zmysle nášho demokratického poriadku chránení a rešpektovaní.“ Konštatovala to Alexandra Linderová, nemecká predsedníčka Akcie za právo na život pre všetkých (ALfA).

„Nemocnice a v nich pracujúci ľudia majú za úlohu choroby liečiť a utrpenie zmierňovať. Tehotenstvo nie je nijaká choroba a potrat nie je výkon na uzdravenie, či zlepšenie zdravia. Preto je požiadavka musieť prijať potrat ako normálnu zdravotnú starostlivosť od základu nesprávna.“

Pritom nejde o tzv. „dávno prekonanú diskusiu“, ako sa to verejne vyjadrilo, ale „o nezmenený trvalý stav veci, že pri potrate umiera nevinný človek“. „A ide tu o spoločenskú kapituláciu: Spoločnosť, ktorá je toho názoru, že zabíjanie svojho dorastu môže byť nejakým spôsobom pomocou alebo riešením, je nehumánna.“ …

Kresťanskí demokrati za život (CDL):

„Rozhodnutie pre život si zaslúži najvyššie uznanie“

„Právo na život je ústredným základným právom nášho právneho poriadku, pred všetkými ostatnými právami. Potrat vždy znamená, že sa toto právo ignoruje a že sa aktívne a úmyselne ukončí ľudský život.“ Konštatovala to Mechthild Löhrová, nemecká predsedníčka „Kresťanských demokratov za život“ (CDL). Každý právny štát treba posudzovať podľa toho, „ako veľmi sa skutočne zasadzuje za každý ľudský život“. No keď sa teraz už najmenej každé šieste tehotenstvo končí potratom, veľmi jasne to ukazuje, že je tu naliehavá potreba konať – v spoločnosti a v politike, ako povedala a zdôraznila:  

„Ak tehotná žena navštívi gynekologickú kliniku na tehotenské poradenstvo, mala by vedieť, či sa v susednej izbe náhodou práve nevykonáva potrat. Zostáva škandálom, ak tieto potraty ešte aj hradí zdravotná poisťovňa!“

Nemecké zákony okrem toho nepoznajú „nijaké údajné právo na potrat“. … a viac 40 percent občanov potrat zásadne odmieta. No potrat zostáva „právne za istých podmienok trpený trestný čin“, ako povedala pani Löhrová.

Svojím rozhodnutím „šéflekár Thomas Börner ukázal, že ako lekár a kresťan berie záväzok voči svojmu svedomiu a Hippokratovej prísahe vážne a nemôže uznať brutálny zásah potratu zdravého dieťaťa ako normálny „zdravotný výkon“. „Dúfam, že tento pozitívny príklad si nájde mnohých ďalších nasledovníkov!“ zdôraznila pani Löhrová. 

Sloboda svedomia lekárov sa fakticky podkopáva

„Odvážne rozhodnutie šéflekára v Dannenbergu, Dr. Thomasa Ulricha Börnera, ako aj šéfa kliniky Dr. Markusa Fröhlinga, „z výhrady vo svedomí vykonávať potraty iba pri znásilnení, alebo ohrození života matky viedlo po sotva viac ako 24 hodinách k priamej intervencii nosnej spoločnosti,“ po ktorej klinika bude na ďalej vykonávať potraty. To je už druhý prípad za 2 mesiace. Vyhlásil to Prof. Paul Cullen, predseda združenia „Lekári za život“ a pripomenul prípad na klinike evanjelického koncernu Agaplesion v novembri 2016. „Na nátlak dolnosaskej ministerky pre sociálne veci, zdravotníctvo a rovnoprávnosť Cornelie Rundtovej (SPD) Agaplesion privolil na výkon potratov externými lekármi.“ „Oba prípady ukazujú nebezpečnú tendenciu politiky podkopávať slobodu svedomia lekárov zadnými dvierkami,“ povedal Prof. Cullen.

Jeruzalem: Patriarchát kritizuje zákon osídľovania

Jeruzalem, 8.2.2017 (KAP/KNA) 020 186 – Cirkev vo Svätej zemi vyjadrila starosť o pokoj a spravodlivosť vo Svätej zemi vzhľadom na nový zákon o dodatočnej legalizácii izraelských sídlisk v Zajordánsku. Zákon, ktorý „de facto povoľuje anektovanie súkromných palestínskych pozemkov,  podkopáva riešenie dvoch štátov, uberá nádej na pokoj a mohol by mať závažné následky,“ uvádza sa v stanovisku Jeruzalemského latinského patriarchátu zo stredy.

Patriarchát odsúdil zákon ako nespravodlivý a jednostranný v zmysle izraelskej osídľovacej politiky a vyzval zodpovedných politikov, aby robili rozhodnutia v zmysle nastolenia pokoja, spravodlivosti a dôstojnosti pre všetkých.

Zákon narážajúci na ostré medzinárodné protesty umožňuje Izraelu vyhlásiť súkromné palestínske pozemky za vlastníctvo vlády, ak sa na nich  „v dobrej viere alebo na štátny pokyn vybudovali izraelské sídliská alebo vonkajšie obranné posty“. Má sa tak dodatočne povoliť asi 4000 ilegálnych bytov izraelských osídlencov na obsadených palestínskych územiach. Palestínski majitelia majú dostať alternatívne pozemky alebo finančné odškodnenie. 

„Svätorečenie Františka a Hyacinty v r. 2017 možné 

Lisabon, 8.2.2017 (kath.net/KAP) 020 185 – Postulátorka procesu svätorečenia fatimských vizionárov Františka a Hyacinty Martových, sestra  Angela Coelho, považuje ich svätorečenie v jubilejnom fatimskom roku 2017 rozhodne za možné. Informovala o tom portugalská katolícka spravodajská agentúra „Agencia Ecclesia“ v utorok. Pápež František navštívi Fatimu v máji a mnohí dúfajú vo svätorečenie už v tom čase.

„Želala by som si to a my pracujeme na tom, aby to bolo možné,“ cituje agentúra sestru Angelu Coelho. „Avšak analýza možného zázraku, čo by bolo predpokladom, ešte nie je uzavretá.“

Blahorečenie Františka Marta (1908-1919) a Hyacinty Martovej (1910-1920) vykonal 13. mája 2000 pápež Ján Pavol II. vo Fatime. Na svätorečenie je teraz potrebný zázrak na príhovor Františka a Hyacinty po tomto dátume.   

S Hyacintou a Františkom boli po prvý raz v histórii Cirkvi blahorečené deti, ktoré neboli mučeníkmi. Tretia vizionárka, Lucia dos Santos (1907-2005), sa ako jediná dožila dospelého veku. Lucia vstúpila po istom čase v Reholi dorotiánok v Španielsku v r. 1948 do Karmelu v Coimbre, kde strávila zvyšok života. …

Polemika v tlači vtedy prísne antiklerikálneho Portugalska počas mariánskych zjavení podnietila v auguste 1917 prefekta vydať na deti zatykač. Vo väzení deti oddelili a zastrašovali ich. No ani zastrašovanie nedokázalo deti pohnúť k odvolaniu zjavení Panny Márie.

Udalosti vyvrcholili tzv. „slnečným zázrakom“ 13. októbra 1917. Vtedy viac ako 50 000 Menschen – medzi nimi nemálo ateistov a agnostikov – nasledovali deti ku Cova da Iria. Všetci prítomní potom „slnečný zázrak“ dosvedčili: Po pŕške dažďa sa mraky rozostúpili, zdalo sa že slnko sa otáča, žiarilo menej jasne ako zvyčajne a robilo nezvyčajné pohyby.“ Týmto „slnečným zázrakom“ sa zjavenia vo Fatime skončili.