Monitoring: OSN – Právo na identitu nad právom na život, a i.

469

OSN chce zakázať hniezda záchrany. Právo na život má menšiu hodnotu než “právo na identitu”?!

Varšava 4. decembra (TASR/HSP/Foto:TASR, gosc.pl)

Cez Európsky parlament sa dá presadiť už čokoľvek?!

Hniezda záchrany už pozná aj Slovensko vďaka OZ Šanca pre nechcených

V júni 2011 sa terčom kritiky Výboru pre ľudské práva OSN stali tzv. baby-boxy v Českej republike. Organizáciou im bolo odporúčané, aby ukončili ich činnosť. Občianske združenie právo pre nechcených okamžite reagovalo dokumentom Právo na život verzus právo na identitu. Zorganizovalo aj kampaň na podporu, ktorú podporili umelci, politici aj verejnosť.

Prešiel rok a pol a výbor OSN pre práva dieťaťa v novembri opäť vyhlasuje, že “baby-boxy” by mali byť zakázané. Teraz sa to už snaží presadiť aj v Európskom parlamente.

Výbor OSN sa obhajuje, že týmto spôsobom je porušovaný Dohovor o právach dieťaťa, ktorý každému dieťaťu garantuje právo na identitu, tzn. právo poznať svojich rodičov.

Jozéf Kowalczyk

Reakcie nenechali na seba dlho čakať

Na uvedené vyhlásenie reaguje Poľský arcibiskup Józef Kowalczyk, ktorý obraňuje existenciu “baby-boxov”, do ktorých môžu matky anonymne odložiť nechcených novorodencov. Informovala o tom agentúra AP.

Arcibiskup povedal, že baby-boxy, tzv. “okná života”, zachraňujú životy a sú súčasťou tradícií krajiny. Kowalczyk uviedol, že Poľsko má “svoju vlastnú identitu, kultúru a svedomie”.

Jedno z viacerých hniezd záchrany

Slovenské hniezda záchrany zachránili už 39 detí

Slovensko má tiež baby-boxy, ktoré sú známe pod názvom hniezda záchrany. Prvé začali vznikať v roku 2004. Postupne pribúdali ďalšie a dnes ich je 20. Ale toto číslo je zdá sa konečné. Od ich vzniku sa podarilo zachrániť už 39 detí. Je to veľa alebo málo?

Postoj Katolíckej cirkvi je jednoznačný

Cirkev má jednoznačný postoj k ľudskému životu – je potrebné ho chrániť od počatia až po prirodzenú smrť. Hniezda záchrany sú preto jednou z možností, ako život chrániť.

Projekt hniezda záchrany verejne podporil aj predseda Konferencie biskupov Slovenska, ako aj mnohí kňazi a veriaci.           zf

 Podobné články:
  1. Posledné Hniezda záchrany dokončia v D. Strede, Skalici, Svidníku a Vranove
  2. Rusko: Hniezda záchrany sa stávajú šancou na život pre nechcené deti
  3. VRANOV: V meste uviedli do života 20. hniezdo záchrany
  4. DUNAJSKÁ STREDA: Na Žitnom ostrove odovzdali dnes ďalšie Hniezdo záchrany

Vráti Slovensko Bruselu jeho veto? Európska únia pretlačuje pseudonáboženské symboly a iným ich upiera

Nové eurobankovky s motívom bohyne Európy.

Bratislava 5. decembra (TASR/HSP/Foto: nove-eurobankovky.eu, EUobserver, mlahanas.de)

Grécka polobohyňa je dobrá, ale svätožiara nie

Národná banka Slovenska (NBS) by sa mala zasadiť o to, aby sa na novej sérii eurobankoviek “Európa” neobjavil grafický návrh s gréckou bohyňou. Apeluje na to Fórum kresťanských inštitúcií (FKI), ktoré združuje 32 združení na Slovensku. Namieta tak neoficiálne informácie o tom, že by sa na bankovkách mal objaviť motív nahej antickej bohyne Európy na bielom býkovi.

“Grécka mytológia predstavuje staré pohanské náboženstvo, ktoré nemá žiadnu významnú historickú, kultúrnu ani ideovú relevanciu voči vývoju súčasnej Európy. Iba, ak by bolo cieľom vyjadriť vytláčanie kresťanstva a jeho nahrádzanie pohanskou mytológiou,” napísal v liste guvernérovi NBS predseda FKI František Neupauer. Vhodnejší by bol podľa neho napríklad motív otvorených historických okien a brán, ktorý by symbolizoval otvorenosť EÚ.

 

Grécka eurominca s motívom bohyne Európy

Gréci mali námietky voči krížom na našej eurominci, sami majú mincu s bohyňu

Kresťanské fórum v tom istom liste vyzdvihuje, že sa NBS rozhodla vrátiť sa k pôvodnému návrhu pamätnej euromince sv. Cyrila a Metoda, s náboženskými symbolmi. Ich odstránenie z mince by totiž podľa FKI bolo v rozpore s ustanovením EÚ o rešpektovaní kultúrnej, náboženskej a jazykovej rozmanitosti.

O odstránenie náboženských symbolov z mince v rámci pripomienkového konania požiadala Európska komisia pre námietky Francúzska a Grécka. Po mediálnom a politickom ohlase NBS informovala, že pamätná minca bude nakoniec obsahovať pôvodný grafický návrh s náboženskými symbolmi. Súčasne však poukázala, že tak vzniká riziko, že sa minca nemusí dostať do celej eurozóny.

Ak si štáty začnú bojkotovať mince kvôli grafickému obsahu, je možné, že po čase nebude ani jedná minca, ktorá by obiehala vo všetkých štátoch únie.

Boh Zeus sa premenil na bieleho býka a uniesol cez more Európu na ostrov Kréta. Tam sa znova premenil na boha a Európa mu dala troch synov

 Podobné články:
  1. Amnesty International jedným práva vnucuje, iným ich upiera
  2. NBS: Schválila pôvodný návrh dizajnu pamätnej mince aj s náboženskými symbolmi
  3. Z čoho naskakuje Bruselu husia koža?
  4. J. MAKÚCH: Európska banková únia nebude trhom stačiť, treba ďalšiu integráciu

 

Smú štátne orgány nabúrať internetové prehliadače surferov zvnútra? Naozaj to skončí kontrolou pedofílie?

Amsterdam 4. decembra (TASR/HSP/Koláž HSP)

Obhajcovia digitálnych práv kritizujú holandský návrh na vstup do počítačov

Obhajcovia digitálnych práv vyzvali dnes holandského ministra spravodlivosti, aby stiahol návrh oprávňujúci políciu na vstupovanie do cudzích počítačov, vrátane počítačov cudzincov, v boji s počítačovou trestnou činnosťou. Informovala o tom agentúra Associated Press.

Holandský minister Ivo Opstelten povedal, že vyšetrovatelia majú právo inštalovať so súhlasom súdu internetové sledovanie, ak je potrebné v boji s pedofilmi online. Ten si niekedy vyžaduje aj to, aby sa polícia dostala do cudzích počítačov.

Avšak koalícia obhajcov práv – zahŕňajúca Electronic Frontier Foundation a Netherlands’ Bits of Freedom – tvrdí, že ďalšie krajiny by pravdepodobne Holandsko nasledovali a potom sa pokúsili presadiť v zahraničí vlastné zákony.

Koalícia tvrdí, že “tieto holandské zákony by neriešili výlučne počítačovú trestnú činnosť, ale tiež záležitosti považované za ilegálne v iných krajinách, ako je rúhanie sa a politická kritika”. V konečnom dôsledku by podľa kritikov mohli vytvoriť celé nové odvetvie internetovej krimitality, sledovanie identít, bankových kônt, kradnutie projektov a pod., oproti ktorým je dnešný phishing iba nevinnou detskou hrou.

Holandský parlament bude diskutovať o návrhu tento týždeň.

/ Názory rabína Bernheima na požiadavky homosexuálov

Názory rabína Bernheima na požiadavky homosexuálov

V rámci neutíchajúcej diskusie o homosexuálnych partnerstvách na Slovensku je to najčastejšie katolícka cirkev, ktorá je kritizovaná za svoje názory a dokonca až obviňovaná z brzdenia spoločenského pokroku.

Je preto zaujímavé pozrieť sa ako sa k tejto otázke stavajú predstavitelia iných cirkví a náboženstiev. Pred niekoľkými dňami publikoval verejne svoje názory vrchný rabín Francúzska Gilles Bernheim. Na svojej webovej stránke zhrnul odpovede na najčastejšie argumenty homosexuálnych aktivistov, ktoré sú opakovane používané na podporu pripravovaného zákona o manželstvách osôb rovnakého pohlavia.

Manželstvá homosexuálov v mene rovnosti

Čo počúvame: Homosexuáli sú obeťami diskriminácie. A preto majú mať, tak ako heterosexuáli, právo sa sobášiť.

Čo sa zabúda povedať: Argument manželstvo pre všetkých tých, ktorí sa majú radi, neobstojí. Právo na manželstvo neprislúcha systematicky ľuďom preto, že sa milujú; či už sú heterosexuáli alebo homosexuáli. Napríklad muž sa nemôže zosobášiť s už vydanou ženou, aj keby sa mali radi. Rovnako žena sa nemôže zosobášiť s dvomi mužmi z dôvodu, že ich ma oboch rada, aj keby každý z nich sa chcel stať jej manželom. Alebo otec sa nemôže zosobášiť s dcérou, aj keby ich láska bola výhradne otcovská a dcérska.

V mene rovnosti, tolerancie, boja proti diskriminácii a mnohých ďalších zásad sa nedá prisúdiť právo na sobáš všetkým, ktorí sa milujú.

Nijako sa tým nespochybňuje úprimnosť lásky. A je pochopiteľné, že zamilované osoby si želajú, aby ich láska bola uznaná. Avšak dnes máme a naďalej budeme mať presné pravidlá vymedzujúce zväzky prípustné pre manželstvo a zväzky neprípustné.

V tomto zmysle je „manželstvo pre všetkých[1]“ len slogan, lebo povolenie homosexuálnych sobášov neodstráni nerovnosti a diskriminaciu voči všetkým tým, ktorí sa majú radi, a pre ktorých manželstvo zostane naďalej nedovolené.

Adopcia v mene práva na dieťa

Čo počúvame: “Homosexuáli sú diskriminovaní. Majú mať, tak ako heterosexuáli, právo mať dieťa.”

Čo sa zabúda povedať: Nikto nemá právo mať dieťa pod zámienkou túžby mať dieťa.

Nie, právo na dieťa neexistuje pre heterosexuálov ani pre homosexuálov. Pár túžiaci po dieťati sa môže rozhodnúť sa spojiť, aby ho splodil. Pár túžiaci po adopcii môže vykonať potrebné kroky. Ale žiaden pár nemá právo na dieťa po ktorom túži iba z dôvodu, že po ňom túži. Je možné neschváliť žiadosť heterosexuálneho páru, ak preskúmané podmienky na rozvoj dieťaťa nie sú optimálne. Je možné napríklad uvažovať, že je lepšie zveriť dieťa mladému páru pri dobrom zdraví, ako staršiemu páru a pri oslabenom zdraví.

Dieťa nie je objektom, ale subjektom práva. Hovoriť o “práve na dieťa“ vyplýva z neprijateľného zneužitia práva. Ak niekto chce dieťa na základe práva na dieťa, potom sa dieťa stáva dieťaťom-objektom. V súčasnej debate, dieťa ako osoba, ako subjekt, chýba vo výrokoch tých, ktorí žiadajú adopciu pre homosexuálne páry. A táto absencia im umožňuje vyhnúť sa otázke na čo by dieťa mohlo mať právo, čo by potrebovalo, či preferuje mať jednu otca a mamu alebo dvoch rodičov rovnakého pohlavia. Právo dieťaťa je radikálne odlišné od práva na dieťa. Je to základné právo. Spočíva predovšetkým v poskytnutí rodiny dieťaťu, kde bude mať najviac príležitostí sa najlepšie rozvíjať.

Adopcia v mene detí očakávajúcich adopciu

Čo počúvame: “Niekoľko tisíc detí očakáva adopciu a je pre nich lepšie byť adoptovaní homosexuálnym párom ako ostať v detskom domove.”

Čo sa zabúda povedať: Adoptované dieťa viac ako ktokoľvek iný potrebuje otca a matku. Dieťa vníma opustenie ako veľmi hlbokú ranu. Opustené dieťa hľadá svoj pevný bod a snaží sa nájsť to, čo stratilo. Hlboko v sebe samom túži sa dostať čo najbližšie k základnej bunke, ktorá mu dala život; otec a matka.

Adoptované dieťa musí súčasne znášať traumu opustenia a traumu dvojitej rodinnej identity. Viac ako ktokoľvek iný potrebuje preukázateľnú rodinnú príbuznosť. Lebo viac ako ktokoľvek iný pochybuje, že je plodom lásky. Bolo neželané, nemá oči nikoho a vo svojej náhradnej rodine sa nevidí v nikom. Často sa stáva, že adoptované dieťa odmietne jedno z dvoch pohlaví. Je preto dôležité, aby sa mohlo identifikovať s dvomi rodičmi rôzneho pohlavia; so svojou matkou, lebo sa potrebuje zmieriť so ženou, a so svojím otcom, aby poznalo prítomnosť muža, bez ktorého by jeho matka nemohla mať dieťa.

Adopcia je na to, aby dala dieťaťu rodinu, a nie naopak. Je určená na nápravu zúfalej situácie dieťaťa. Preto je nevyhnutné dobre posúdiť prístup každého páru, ktorý podáva žiadosť o adopciu; t.j. je adopcia pre dieťa alebo pre uspokojenie potreby páru? Chce dvojica napraviť kritickú situáciu dieťaťa alebo vlastný zármutok, že nemôžu mať dieťa? Pochopiteľne, dvojica si neadoptuje dieťa, ak necíti tú potrebu. Avšak je nutné dbať v prvom rade o záujem dieťaťa. Každé dieťa má právo na rodinu, v prvom rade na vlastnú a ak nie, tak potom na takú, ktorá má predpoklady stať sa jeho vlastnou cez adopciu, ak je to v jeho záujme. Preto je nevyhnutné pripomenúť, že na adopciu nestačí iba túžiť po dieťati a že jednoduché riešenia postavené na súcite nie sú vždy dobrými riešeniami.

Celý text autora je dostupný na Internete: Essai de Gilles Bernheim : Mariage homosexuel, homoparentalité et adoption : ce que l’on oublie souvent de dire

[1] Slogan ktorý používal Francois Hollande počas vojej prezidentskej kampane.