Útok denníka Nový čas na kňaza – disidenta (Peter Rúčka) a na katolícku Cirkev

1553

 Liberálna tlač berie Cirkev útokom  * Ďalší vyrobený “ škandál“,  namierený na kňaza Petra Rúčku  *  Kto to dodáva „tipy“ Novému Času? *  Farár Peter Rúčka vraj navštevuje erotické salóny *  Amaterizmus najhrubšieho zrna *  Redaktori Nového času predbiehajú biskupov *  Kosa narazila na kameň? *  Kto je to vlastne  spoločnosť  Ringier Axel Springer?

Po „kauze Bezák“ sa zdá, že liberálne médiá a ich nohsledi majú riadny apetít.  Aby náhodou taká veľká príležitosť nezapadla do zabudnutia, majú tu ďalšiu „veľkú rybu“. Koho? Nuž ThDr. Petra Rúčku, bývalého disidenta a aktívneho ilegálneho františkána z čias komunizmu, ako aj populárneho a obľúbeného súčasného správcu farnosti Pastuchov.

Dňa 24. júla 2012 navštívili dvaja ľudia Petra Rúčku na fare.  O čo šlo?  Vraj o poradenstvo ohľadne cirkevného manželstva. Z návštevy sa vykľul záujem novinárov Nového Času o e-maily, ktoré kolujú po internete, a v ktorých  sa Peter Rúčka označuje za „návštevníka erotických salónov“  – proste „závadného“ duchovného.

O dva dni,  26. júla 2012  –  v  perexe  článku  v denníku Nový Čas  pod názvom „Kto mu na internete hľadá ženu?“ veta „ďalší škandál v trnavskej arcidiecéze“ avizuje enormnú snahu tohto denníka pokračovať v útokoch na slovenskú Katolícku Cirkev.

Článok je „ošetrený“ logom TIP OD VÁS. Je zaujímavé, že napriek tomu, že redaktorka mala v ruke od „tipujúceho“ e-mail oveľa závažnejších obvinení, v ktorom sa tvrdí, že kňaz Peter Rúčka „navštevuje erotické salóny a údajne existuje video jeho stykov s prostitútkami“ – používa redaktorka Zuzana Šišovská v predkole tohto prípadu iba  fotku Petra Rúčku, niekým zneužitú na  internetovej zoznamke.  Tento „tip“ zrejme Novému Času prišiel veľmi vhod, až tak, že si neuvážil ďalší postup, a v snahe „čo sa babe chcelo, to sa babe snilo“ v nasledujúci deň vyštartoval so „stopercentnou“   informáciou, že správca farnosti Pastuchov ThDr. Peter Rúčka bol predvolaný na koberec svojmu predstavenému –  dočasnému trnavskému apoštolskému administrátorovi Jánovi Oroschovi.

http://vas.cas.sk/clanok/6434/sok-pre-veriacich-katolicky-farar-na-internetovej-zoznamke.html

http://vas.cas.sk/clanok/6447/katolicky-knaz-za-inzerat-na-internetovej-zoznamke-pojde-na-koberec.html

********************************************************************************

Nový Čas si ale zrejme neuvedomil, s kým má do činenia – a že kňaz Peter Rúčka už na komunizmu privádzal vyšetrovateľov ŠtB do zúfalstva, nie že by na neho mala nejaká amatérska redaktorka primitívneho bulvárneho denníka. V nasledujúcom liste šéfredaktorke  Júlii Kováčovej sa teda dozviete všetky okolnosti ohľadne útoku na správcu  r.k. farnosti  Pastuchov Petra Rúčku:

ThDr., PaedDr. Peter Rúčka, PhD., správca farnosti Pastuchov, 920 63 Pastuchov 73

 

Titl.

Júlia Kováčová

šéfredaktorka denníka Nový čas

Prievozská 14

P.O.BOX 42

820 04 Bratislava 24

V Pastuchove dňa 27. júla 2012

Vec: Žiadosť o uverejnenie opravy a odpovede  podľa Tlačového zákona – Zákon  č.167/2008 Z.z., čl. I.  § 7 a 8 na článok  pod názvom “Kto mu na internete hľadá ženu“ v denníku Nový čas zo dňa 26. júla 2012 a následný článok: „Katolícky kňaz. Za inzerát na internetovej zoznamke pôjde na koberec!“ zo dňa 27. júla 2012.

Odôvodnenie:

  Dňa 24. júla 2012 ma navštívili muž a žena  na farskom úrade v Pastuchove údajne za účelom usporiadania manželstva, bez toho, aby sa predstavili. Po krátkej debate o cirkevno – právnych aspektoch manželstva som si všimol, že muž drží v ruke nahrávač a bez môjho vedomia náš rozhovor nahráva. Obidvoch som upozornil, že s nahrávaním, ani s ďalším použitím nahrávky nesúhlasím. Krátko na to  žena prešla na tému anonymných mailov, ktoré o mne kolujú na internete. Na moju otázku, že prečo sa o to zaujíma sa potom  predstavila ako redaktorka Nového času  Zuzana Šišovská. Redaktorka v následnej debate tvrdila, že uvedené e-maily o mojej osobe treba uverejniť, údajne preto, aby sa veci dali do poriadku. Na to som reagoval s tým že v žiadnom prípade nesúhlasím, aby sa tieto klamstvá  uverejňovali.

Napriek tomuto môjmu nesúhlasu sa dňa 26. júla 2012 v denníku Nový čas objavil článok pod názvom: „Kto mu na internete hľadá  ženu“ aj s mojimi vyjadreniami, ktoré mi neboli dané na autorizovanie. Navyše sa v  článku objavila moja staršia fotografia zo svätej omše v Žiline, vo františkánskom kostole sv. Barbory,  pri stretnutí politických väzňov, ktorú si redaktorka neprávom prisvojila ako autorka, (šiš. foto autor).

Toto zrejme nestačilo, keďže dnes dňa 27. júla 2012 sa v denníku Nový čas objavilo ďalšie vyložené klamstvo s titulkom „ Katolícky kňaz: Za inzerát na internetovej zoznamke pôjde na koberec!“.  Pod týmto titulkom sa píše: „ Nepríjemná dohra zoznamovacieho inzerátu. Kňaza Petra Rúčku z Pastuchova ( okr. Hlohovec) si predvolal biskup Ján Orosch.“

Ja som hneď zavolal telefonicky svojho predstaveného biskupa Jána Oroscha, ktorý mi na moju otázku či si ma predvolal, povedal: „ To vôbec nie je pravda, to je nezmysel, ja som o tom vôbec nevedel, včera večer som sa vrátil do Trnavy.  Sú to totálne vymyslené informácie, o všetkom som sa dozvedel pred hodinou. Nesmieme veriť týmto novinárom, lebo nás chcú postaviť proti sebe.“

Vážená pani šéfredaktorka,  z vyššie uvedeného vyplýva, že  klamstvá uverejnené v denníku Nový čas sú účelovo namierené voči mojej osobe a voči Katolíckej Cirkvi.

Na základe vyššie uvedeného konštatujem, že:

pod zámienkou porady o manželstve došlo Vašou redaktorkou k zneužitiu návštevy na fare a mojej osoby na vylákanie informácii, ktoré nie sú ničím podložené ani dokázané, a to  za účelom zverejnenia. Zverejnením uvedených dezinformácii a klamstiev vo Vašom denníku došlo k poškodeniu môjho dobrého mena a cti, ako aj k poškodeniu výsledkov mojej dlhoročnej pastoračnej činnosti a dobrého mena Katolíckej Cirkvi. Z uvedeného vyplýva, že uvedené klamstvá šírite účelovo a zámerne zavádzate slovenskú verejnosť.

 Záverom ešte raz dôrazne žiadam, o uverejnenie tejto mojej opravy a odpovede v najbližšom čísle Vášho denníka po obdržaní tejto žiadosti.

Ako poškodený sa budem domáhať ochrany svojej osobnosti na príslušnom občiansko právnom súde.

Podpis + okrúhla pečiatka

ThDr., PaedDr. Peter Rúčka, PhD.      správca RK farnosti v Pastuchove    

Na vedomie:

1.Vydavateľstvo denníka Nový čas Riengier Axel Springer Slovakia, a.s., Prievozská 14,

P.O. BOX 47, 821 09 Bratislava 2. Apoštolský nuncius v SR  3. Konferencia biskupov Slovenska

4. ABÚ Trnava 5. Katolícke noviny 6. TV- Lux 7. Agentúra Sita 8. Ďalšie médiá

***********************************************************************************

http://www.magnificat.sk/old/mrosa/0303/leo.htm

*********************************************************************************

 Nový Čas sa zrejme zbadal, a na internete „opravil“ autora fotografie  avšak na vytlačenom Novom Čase sa to opraviť samozrejme nedá. podpísala sa  (šiš, foto autor)

 

Prinášame fotografiu, z ktorej redaktorka Nového Času Zuzana Šišovská vystrihla Petra Rúčku, a pod ktorú sa podpísala ako autorka.

 

 

Pozrime sa ešte na ďalšie „dôkazy“, ktoré sa nám dostali do rúk:

Denník Nový čas vychádza zo „zaručených informácií“, ktoré dostal ako „tip“ – uvádzame:

 ********************************************************************************

Obecný úrad Pastuchov

Od:                   Jana Hrusovska  jhrusovska@yahoo.com

Odesláno:         24. júla 2012   3:32    (zaujímavý čas)

Komu:              cas@cas.sk

Předmět:           Farár Peter Rúčka mal viac sexuálnych partneriek nez vsetci muzi v Pastuchove dokopy.

Farár Peter Rúčka je casty host erotickeho salonu v Bratislave na Pionierskej ulici. Jeho sexualne hratky s prostitutkami su natocene na videu. Tento krát si dal svoje fotky na zoznamovaciu internetovú stránku, hľadá si sexuálnu partnerku nad 45 rokov. Ženy pozýva do drahých reštaurácií a hotelov. Peniaze z chudobných dôchodkov, ktoré veriaci nosia do kostolov Peter Rúčka míňa na svoje frajerky. Nemali by veriacich vedieť, kam idú peniaze, ktoré sa nosia do kostolov?

Inzerát, kde si farár Peter Rúčka hľadá sexuálnu partnerku:

http://badoo.com/sk/0171734419/

Tu je peter Rúčka farár:

http://moravany.fara.sk/printart.phd?id=22

http://plus.google.com/100596605411069093783/post

Peter Rúčka farár v strede)

http://www.kpvs.sk/ukazka.asp?file=foto-nove/velke/ZA12-15.jpg

 

********************************************************************************

Na základe tohto e-milu – pravdepodobne na objednávku, poškodil Nový Čas  na cti kňaza Petra Rúčku, ktorý za komunizmu bol jedným z hlavných predstaviteľov ilegálnej rehole františkánov a v roku 1983 bol v známom záťahu ŠtB proti františkánskym komunitám väznený spolu s ďalšími spolubratmi a sestrami.

Peter Rúčka, správca farnosti Pastuchov, poslal svoj list e-mailom ako aj poštou uvedeným adresátom.  Či sa vôbec tento list objaví v servise napríklad agentúry SITA, a v ostatných médiách resp. samotnom denníku Nový Čas – to nevedno.  Ak nie, bude to znamenať ďalší kopanec  zákonnosti v tomto štáte, resp. bude to znamenať  ďalší dôkaz  o čudnej „svojprávnosti“  inštitúcií v  Slovenskej republike.

Ak sa veci vyvinú ďalej, zrejme Denník Nový Čas „zahučí“ na svoj amaterizmus  a na svoje lokajské náhlenie sa v boji proti Katolíckej Cirkvi.  A verme, že aj ostatné tzv. liberálne médiá.

Záverom azda ešte informácia – kto je za vydavateľstvom – teda kto je súčasným majiteľom denníka Nový Čas – to hádam netreba ani presne menovať.  Len oficiálne: 

*******************************************************************************

Spoločnosť Ringier Axel Springer Slovakia, a. s., je najväčší multimediálny vydavateľský dom na Slovensku. Vydáva najčítanejší denník Nový Čas. Vo svojom portfóliu má aj týždenníky Nový Čas Nedeľa, Nový Čas pre ženy a Život a mesačníky Nový Čas Krížovky, Nový Čas Bývanie, Eva, Madam Eva, Geo, Auto Bild, ako aj knižné publikácie určené pre rôzne čitateľské segmenty (napr. úspešnú edíciu Recepty zo života).

Od roku 2010 vlastní vydavateľstvo Ringier Axel Springer 70% podiel v spoločnosti Azet.sk, ktorá je jednotkou na slovenskom internetovom trhu.

Spoločnosť vznikla začiatkom deväťdesiatych rokov. Od roku 2010 je Ringier Axel Springer Slovakia súčasťou novovzniknutej mediálnej skupiny Ringier Axel Springer Media AG, ktorá je tiež aktívna v Poľsku, Českej republike a Srbsku.

http://www.ringieraxelspringer.sk/company

Spoločnosť Ringier bola založená v roku 1833 v Zofingene vo Švajčiarsku. Je to rodinný podnik, ktorý vedie momentálne už piata generácia. Dnes je firma Ringier medzinárodná integrovaná mediálna spoločnosť a jedna z najdôležitejších mediálnych firiem na domácom švajčiarskom trhu.

Ringier vydáva celosvetovo viac ako 120 novín a magazínov, prevádzkuje viac ako 20 televíznych staníc a vlastní podiely v televíziách a rádiách. Taktiež organizuje podujatia a koncerty, riadi viac ako 80 webových a mobilných platforiem a 11 tlačiarní. Ringier vytvára novinárske štandardy a aktívne sa podieľa na budúcom smerovaní médií.

Spoločnosť Ringier sídli v Zürichu, zamestnáva približne 8 000 zamestnancov a v roku 2010 dosiahla obrat 1 264 miliónov CHF a zisk 61,8 milióna CHF.

http://www.ringieraxelspringer.sk/company/akcionari

Anton Selecký